IMPLEMENTING THE RESPONSIBLE USE OF CHEMISTRY IN THE CURRICULUM’

the 3rd African Conference on Research in Chemistry Education

View Publication Info
 
 
Field Value
 
Title IMPLEMENTING THE RESPONSIBLE USE OF CHEMISTRY IN THE CURRICULUM’
 
Creator Alejandra G.SUAREZ; Instituto de Química Rosario. Facultad de Ciencias Bioquímicas y Farmacéuticas, Universidad Nacional de Rosario – CONICET. Suipacha 531, S2002LRK, Rosario, Argentina
 
Subject

 
Description Thousands of new chemicals are reported every day which can render enormous benefits for the common good. However, new developments in science and technology are paving the way for a multitude of opportunities beneficial to humankind could also open the door to unforeseen challenges and abuses. Many chemists have limited or no exposure to the ethical norms and to the aims of the Chemical Weapons Convention during their careers. The availability of information and materials makes evident that awareness-raising about the multiple uses of chemical substances and the dual use nature of scientific knowledge is an urgent need, in particular in the field of chemical education. This work will refer to our initiatives focused on the consideration of issues of ethics, responsibility and the CWC in the chemistry curriculum at all levels of education and public outreach programs. The presentation will also describe our experience to include these topics in the core curriculum, elective courses and complementary activities at university for the degree in chemistry.
 
Publisher ACRICE2017
ACRICE 2017
 
Contributor
 
Date 2017-10-02 10:32:51
 
Type Peer-reviewed Paper
 
Identifier http://www.univ-setif.dz/OCS/FT/ACRICE/paper/view/269
 
Source ACRICE2017; The third african conference on research in chemistry education
 
Language en
 
Rights Les auteurs qui soumettent à cette conférence adhèrent aux conditions suivantes:<br /> <strong>a)</strong> Les auteurs conservent le droit d'auteur sur leur oeuvre, tout en permettant à la conférence de placer cette oeuvre non publiée sous une licence <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/">Creative Commons Attribution License</a>, qui permet aux gens d'accéder, d'utiliser et de partager l'oeuvre gratuitement, avec une reconnaissance de la paternité de l'oeuvre et de sa présentation initiale à la conférence.<br /> <strong>b)</strong> Les auteurs sont en mesure d'outrepasser les conditions de la licence CC et d'entrer dans un arrangement contractuel supplémentaire, séparé, pour la distribution non-exclusive et la publication subséquente de cette oeuvre (par ex., publier une version révisée dans une revue, la verser dans un dépôt institutionnel ou la publier dans un livre), avec une reconnaissance de sa présentation initiale à la conférence.<br /> <strong>c)</strong> À cela s'ajoute le fait que les auteurs sont encouragés à déposer et à partager leur oeuvre en ligne (par ex., dans un dépôt institutionnel ou sur leur site Web) n'importe quand avant et après la conférence.
 

Contact Us

The PKP Index is an initiative of the Public Knowledge Project.

For PKP Publishing Services please use the PKP|PS contact form.

For support with PKP software we encourage users to consult our wiki for documentation and search our support forums.

For any other correspondence feel free to contact us using the PKP contact form.

Find Us

Twitter

Copyright © 2015-2018 Simon Fraser University Library