Quelle dimension culturelle dans l’enseignement/apprentissage du français à l’université algérienne ?

ALTRALANG Journal

View Publication Info
 
 
Field Value
 
Title Quelle dimension culturelle dans l’enseignement/apprentissage du français à l’université algérienne ?
Quelle dimension culturelle dans l’enseignement/apprentissage du français à l’université algérienne ?
 
Creator BENDREF, Laïla
 
Subject Dimension linguistico-culturelle
Enseignement/ apprentissage du FLE en Algérie
lecture
Dimension linguistico-culturelle
Enseignement/ apprentissage du FLE en Algérie
lecture
 
Description ABSTRACT: At the Algerian university, in particular in didactics of French, several branches and diverse naming invaded the ground: FLE, FOS, FOU, etc. Naming which weave around a common element that is French "F". The first foreign language installed for a long time in Algeria but she is always in question regarding education and regarding learning.
In fact, we can speak about cultural interbreeding in the face of students/learners in trouble annoying in French? Thus, that we do have to face this complex reality, in the face of these naming in harmony in official texts but often in conflicts on the ground?
RÉSUMÉ: À l’université algérienne, notamment en didactique du français, plusieurs branches et diverses appellations ont envahi le terrain : FLE, FOS, FOU, etc. Des appellations qui se tissent autour d’un élément commun qu’est le français "F". La première langue étrangère installée depuis longtemps en Algérie mais elle est toujours en question en matière d’enseignement et d’apprentissage.
En fait, nous ne pouvons pas nier que plusieurs recherches ont été faites et se font pour exposer la réalité et les perspectives de ce français accompagnateur de notre langue, la langue arabe de manière générale. Mais, peut-on parler de métissage culturel face à des étudiants/apprenants en difficulté gênante à l’oral ainsi qu’à l’écrit ? Donc, que doit-on faire face à cette réalité complexe, face à ces appellations en harmonie dans les textes officiaux mais souvent en conflits sur le terrain ?
 
Publisher University of Oran 2 Mohamed Ben Ahmed
 
Date 2019-12-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier http://www.univ-oran2.dz/revuealtralang/index.php/altralang/article/view/24
 
Source ALTRALANG Journal; Vol 1 No 02 (2019): ALTRALANG Journal Volume: 01 Issue: 02 / December 2019; 65-70
2710-8619
2710-7922
 
Language eng
 
Relation http://www.univ-oran2.dz/revuealtralang/index.php/altralang/article/view/24/17
 
Rights Copyright (c) 2019 ALTRALANG Journal
 

Contact Us

The PKP Index is an initiative of the Public Knowledge Project.

For PKP Publishing Services please use the PKP|PS contact form.

For support with PKP software we encourage users to consult our wiki for documentation and search our support forums.

For any other correspondence feel free to contact us using the PKP contact form.

Find Us

Twitter

Copyright © 2015-2018 Simon Fraser University Library