Touch Screen Technology: Implementing a Technologically-Enhanced Profiling System for Student Sport Coaches | La technologie des écrans tactiles : mettre en œuvre un système de profilage amélioré par la technologie pour les entraîneurs sportifs en formation

Canadian Journal of Learning and Technology

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Title Touch Screen Technology: Implementing a Technologically-Enhanced Profiling System for Student Sport Coaches | La technologie des écrans tactiles : mettre en œuvre un système de profilage amélioré par la technologie pour les entraîneurs sportifs en formation
 
Creator Browne, Tom
Lyle, John
 
Subject Touch Screen Technology
Coaching
Assessment criteria
Profiling
Coach education & development
 
Description This exploratory case study evaluates the implementation and use by student coaches of an innovative coaching profiling system, Touch Screen Technology (TST), to assess coaching behaviours. The study was designed to evaluate the potential of this technologically-enhanced assessment system as a profiling option for gathering, storing, retrieving, and presenting data about coaching competences. The case study documents and evaluates trainee coaches’ (N=100) experiences of using TST during an internship, identifying the advantages and challenges of implementation, and evaluating the potential for coach education and development. Evidence was triangulated from questionnaires, journals, and interviews (N=20). The responses from the coaches were overwhelmingly positive. The touch screen technology, specified assessment criteria, and graphical profiling helped to integrate assessment into the program along with increased awareness and understanding of the assessment process. The students’ subsequent reflections on the components of the coaching process positively impacted their performance. The study concludes that TST has the potential to assist in enhancing the learning process and bridging the gap between education and practice. Attention is drawn to the challenges of implementation.Cette étude de cas exploratoire évalue la mise en œuvre et l’utilisation, par les élèves entraîneurs, d’un système innovateur de profilage d’entraîneurs, la technologie des écrans tactiles (« TÉT »), pour évaluer les comportements des entraîneurs. L’étude a été conçue pour évaluer le potentiel de ce système d’évaluation technologiquement amélioré comme option de profilage pour la collecte, l’entreposage, la récupération et la présentation de données sur les compétences des entraîneurs. L’étude de cas documente et évalue les expériences d’utilisation de la TÉT par les entraîneurs stagiaires (N=100) durant un stage tout en relevant les avantages et les défis liés à la mise en œuvre et en évaluant le potentiel pour la formation et le développement des entraîneurs. Les preuves ont été triangulées à partir de questionnaires, de journaux et d’entrevues (N=20). Les réponses des entraîneurs ont été très largement positives. La technologie des écrans tactiles, les critères d’évaluation précisés et le profilage graphique, tout comme la sensibilisation et la compréhension accrue du processus d’évaluation, ont aidé à intégrer l’évaluation au programme. Les réflexions subséquentes des élèves sur les composantes du processus d’entraînement ont eu une incidence positive sur leur rendement. L’étude conclut que la TÉT a le potentiel d’aider à améliorer le processus d’apprentissage et à combler l’écueil entre l’éducation et la pratique. L’étude attire l’attention vers les défis liés à la mise en œuvre.
 
Publisher The Canadian Network for Innovation in Education
 
Date 2018-12-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27776
10.21432/cjlt27776
 
Source Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie; Vol 44 No 3 (2018)
1499-6685
1499-6677
 
Language eng
 
Relation https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27776/20427
 
Rights Copyright (c) 2018 Tom Browne, John Lyle
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
 

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