Moving Towards Sustainable Policy and Practice – A Five Level Framework for Online Learning Sustainability | Progresser vers des politiques et des pratiques durables : un cadre à cinq niveaux pour un apprentissage en ligne durable

Canadian Journal of Learning and Technology

View Publication Info
 
 
Field Value
 
Title Moving Towards Sustainable Policy and Practice – A Five Level Framework for Online Learning Sustainability | Progresser vers des politiques et des pratiques durables : un cadre à cinq niveaux pour un apprentissage en ligne durable
 
Creator Casanova, Diogo
Price, Linda
 
Subject sustainability
higher education
online learning
policy
 
Description This paper addresses the issue of sustainability in online learning in higher education. It introduces and discusses a five-level framework for helping higher education institutions to make the transition from enterprise to sustainable policy and practice in online learning. In particular, it responds to evidence in the literature regarding the lack of sustainability in online learning in higher education. Influenced by Maslow’s hierarchy of needs, this framework is characterized by three different clusters: basic needs, institutional motivation, and stakeholders’ motivations. It is presented hierarchically within five different levels. Examples are provided for each of the levels and suggestions are given to how institutions should respond to each level.Cet article traite de la question de la durabilité dans l’apprentissage en ligne pour l’éducation supérieure. Un cadre de travail à cinq niveaux y est introduit et fait l’objet d’une discussion. Ce cadre a pour but d’aider les établissements d’enseignement supérieur à faire la transition des initiatives complexes aux politiques et pratiques durables en matière d’apprentissage en ligne.. Ce cadre répond notamment aux données probantes de la documentation concernant le manque de durabilité dans l’apprentissage en ligne pour l’éducation supérieure. Influencé par la hiérarchie des besoins de Maslow, le cadre se caractérise par trois grappes différentes : les besoins de base, la motivation de l’établissement et les motivations des intervenants. Il est présenté de façon hiérarchique, en cinq niveaux différents. Des exemples sont fournis pour chacun des niveaux, et des suggestions sont offertes sur la manière dont les établissements devraient réagir à chaque niveau.
 
Publisher The Canadian Network for Innovation in Education
 
Date 2018-12-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27835
10.21432/cjlt27835
 
Source Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie; Vol 44 No 3 (2018)
1499-6685
1499-6677
 
Language eng
 
Relation https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27835/20426
 
Rights Copyright (c) 2018 Diogo Casanova, Linda Price
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
 

Contact Us

The PKP Index is an initiative of the Public Knowledge Project.

For PKP Publishing Services please use the PKP|PS contact form.

For support with PKP software we encourage users to consult our wiki for documentation and search our support forums.

For any other correspondence feel free to contact us using the PKP contact form.

Find Us

Twitter

Copyright © 2015-2018 Simon Fraser University Library