The Landscape of the Contemporary University

Canadian Journal of Communication

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Field Value
 
Title The Landscape of the Contemporary University
 
Creator Turk, James L; Ryerson University Director of the Centre for Free Expression and Distinguished Visiting Professor
 
Subject Communication; Activism
Communication; Activism; University / Communication; Activisme; Université
 
Description ABSTRACT  Universities are being fundamentally transformed—facing formidable external and internal pressures to focus research on what is deemed practical and economically beneficial and to narrow education to preparing students for the job market. The university’s traditional mission is being compromised by underfunding, by policies of Canada’s research funding agencies, by inappropriate university research collaborations, and by growing reliance on exploited contingent academic staff. Diminished academic freedom and ineffective collegial governance both contribute to and are the results of these changes. Academic staff can work to reverse this. A start is to reclaim their voice in governance through creative use of collective bargaining, to reinvigorate academic freedom through exercising their collective agreement rights, and to engage the public in what is happening within universities.RÉSUMÉ  Les universités sont en train de subir une transformation fondamentale—elles font face à de formidables pressions internes et externes pour axer leur recherche sur des projets supposément pratiques et rentables et pour offrir une éducation qui se limiterait à préparer les étudiants pour le marché du travail. La mission traditionnelle de l’université se voit compromise par le sous-financement, les politiques formulées par les organismes subventionnant la recherche au Canada, des partenariats de recherche universitaire inappropriés et une dépendance croissante envers un personnel académique contingent et exploité. Ces changements sont à la fois le résultat et la cause d’une liberté académique en décroissance et d’une gouvernance collégiale inefficace. Les membres du personnel académique pourraient cependant renverser ces tendances. Pour commencer, ils pourraient reprendre leur influence sur la gouvernance en ayant recours de manière créative à la négociation collective, ils pourraient renforcer leur liberté académique en assumant leurs droits tels qu’établis dans leur convention collective, et ils pourraient davantage aviser le public de ce qui se passe au sein des universités.
 
Publisher Canadian Institute for Studies in Publishing Press
 
Contributor
 
Date 2017-02-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
text/html
 
Identifier http://www.cjc-online.ca/index.php/journal/article/view/3202
10.22230/cjc.2017v42n1a3202
 
Source Canadian Journal of Communication; Vol 42, No 1 (2017): Activism and Communication Scholarship in Canada
1499-6642
0705-3657
 
Language eng
 
Relation http://www.cjc-online.ca/index.php/journal/article/view/3202/3319
http://www.cjc-online.ca/index.php/journal/article/view/3202/3320
 
Rights Copyright (c) 2017 James L Turk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ca/
 

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