Open Educational Practices Advocacy: The Instructional Designer Experience

Canadian Journal of Learning and Technology

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Title Open Educational Practices Advocacy: The Instructional Designer Experience
Plaidoyer pour les pratiques éducatives ouvertes : l'expérience du concepteur pédagogique
 
Creator Harrison, Michelle
DeVries, Irwin
 
Subject instructional designers
open educational practices
open educational resources
advocacy
change agency
 
Description Instructional designers are in a unique position to provide leadership and support for advancement of new technologies and practices. There is a paucity of research on current and potential roles of Instructional designers in incorporating and advocating for open educational practices at their higher education institutions. Against the background of emerging open educational practices, a survey and interviews were conducted with instructional design professionals to establish, from their experience and practice, their roles and potential for advocacy for open educational practices (OEP) including open educational resources (OER). Among the results of the analysis, it was found that while instructional designers have a strong awareness of and desire to advocate for OEP in their institutions, their ability to move forward was limited by perceived barriers such as lack of relevant mandates and professional workload recognition, policy development and funding, awareness and leadership support. In addition, there were gaps identified between what they most valued about OEP, such as implementing innovative pedagogies, and what they could actually initiate and advocate for in practice (adopt and support OER). They pointed to a lack of formal learning opportunities around OEP and expressed that their main sources of learning and support were of an informal nature, acquired through their networks and collaborations with peers.
Les concepteurs pédagogiques sont dans une position unique pour fournir un leadership et un soutien pour l'avancement des nouvelles technologies et pratiques. Pourtant, une recherche documentaire révèle un manque de recherche sur les rôles actuels et potentiels spécifiquement axés sur les concepteurs pédagogiques en ce qui concerne l'intégration et la promotion de pratiques éducatives ouvertes dans leurs établissements d'enseignement supérieur. Dans le contexte des nouvelles pratiques éducatives ouvertes, une enquête et des entretiens ont été menés avec des professionnels de la conception pédagogique pour établir, à partir de leur expérience et de leur pratique, leurs rôles et leur potentiel de défense des pratiques éducatives ouvertes (OEP), y compris les ressources éducatives ouvertes (OER). Parmi les résultats de l'analyse, il a été constaté que, bien que les concepteurs pédagogiques soient fortement conscients et désireux de défendre l'OEP dans leurs établissements, leur capacité à aller de l'avant était limitée par des obstacles perçus tels que le manque de mandats pertinents et la reconnaissance de la charge de travail professionnelle, élaboration de politiques et financement, sensibilisation et soutien au leadership. De plus, des écarts ont été identifiés entre ce qu'ils apprécient le plus au sujet de l'OEP, comme la mise en œuvre de pédagogies innovantes, et ce qu'ils pourraient réellement initier et défendre en pratique (adopter et soutenir les REL). Ils ont souligné le manque d'opportunités formelles d'apprentissage autour de l'OEP et ont déclaré que leurs principales sources d'apprentissage et de soutien étaient de nature informelle, acquises par le biais de leurs réseaux et collaborations avec des pairs.
 
Publisher The Canadian Network for Innovation in Education
 
Date 2020-04-06
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27881
10.21432/cjlt27881
 
Source Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie; Vol. 45 No. 3 (2019): Fall 2019
1499-6685
1499-6677
 
Language eng
 
Relation https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27881/20471
 
Rights Copyright (c) 2020 Irwin DeVries, Michelle Harriason
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
 

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