At the Edge of the Internet: Teaching Coding and Sustainability to Himalayan Girls

Canadian Journal of Learning and Technology

View Publication Info
 
 
Field Value
 
Title At the Edge of the Internet: Teaching Coding and Sustainability to Himalayan Girls
Aux confins d'Internet: Enseigner le codage et la durabilité aux filles himalayennes
 
Creator Garrett, Frances
Price, Matt
Strazds, Laila
Walker, Dawn
 
Subject instructional technology
environmental education
Himalayan studies
international education
capacity building
sustainability education
community-based technology
coding
tourism
 
Description This report introduces a two-week workshop on web coding and environmental sustainability at a school for girls in northeastern India. Our discussion of this teaching project reviews issues that shaped the project’s development, outlines resources required for implementation, and summarizes the workshop’s curriculum. Highspeed internet will soon arrive in the region of this recently-recognized UNESCO World Heritage Site. We believe that the training of girls in particular could help redistribute power and resources in regions where women are often poorer, less educated, and excluded from decision-making in institutional and public contexts. Relatively few code teaching projects have grappled with the difficulty of working in offline environments at the “edge of the internet,” and yet moving skills and knowledge into these regions before the internet arrives in full force might help mitigate some of the web’s worst impacts on equity and justice.
Ce rapport porte sur un atelier de deux semaines sur le codage Web et le développement durable environnementale dans une école pour filles du nord-est de l'Inde. Notre discussion sur ce projet d'enseignement passe en revue les préoccupations à la base du développement du projet, décrit les ressources nécessaires à sa mise en œuvre et résume le programme de l'atelier. L'Internet à haut débit arrivera bientôt dans la région de ce site récemment reconnu comme patrimoine mondial de l'UNESCO. Nous pensons que la formation des filles en particulier pourrait aider à redistribuer le pouvoir et les ressources dans les régions où les femmes sont souvent plus pauvres, moins instruites et exclues de la prise de décision dans les contextes institutionnels et publics. Relativement peu de projets portant sur l’enseignement de code ont été confrontés à la difficulté de travailler dans des environnements hors ligne au «bord d'Internet», et pourtant le transfert de compétences et de connaissances dans ces régions avant que l'Internet ne devienne largement accessible pourrait aider à atténuer certains des pires impacts du Web sur l’équité et la justice.
 
Publisher The Canadian Network for Innovation in Education
 
Date 2020-04-06
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27864
10.21432/cjlt27864
 
Source Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie; Vol. 45 No. 3 (2019): Fall 2019
1499-6685
1499-6677
 
Language eng
 
Relation https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27864/20472
 
Rights Copyright (c) 2020 Frances Garrett
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
 

Contact Us

The PKP Index is an initiative of the Public Knowledge Project.

For PKP Publishing Services please use the PKP|PS contact form.

For support with PKP software we encourage users to consult our wiki for documentation and search our support forums.

For any other correspondence feel free to contact us using the PKP contact form.

Find Us

Twitter

Copyright © 2015-2018 Simon Fraser University Library