Design of a private online course (SPOC) on hybrid training for college teaching staff based on the universal concept of learning: case study and practical considerations

Canadian Journal of Learning and Technology

View Publication Info
 
 
Field Value
 
Title Design of a private online course (SPOC) on hybrid training for college teaching staff based on the universal concept of learning: case study and practical considerations
Conception d’un cours privé en ligne (SPOC) sur la formation hybride pour le personnel pédagogique du collégial à partir de la conception universelle de l’apprentissage : étude de cas et considérations pratiques
 
Creator Marceau, Nathalie
Lakhal, Sawsen
Séguin, Aude
 
Subject Design
course design
hybrid training
online education
SPOC
college education
higher education
professional development
universal concept of learning
case study
Design
conception de cours
formation hybride
enseignement en ligne
SPOC
enseignement collégial
enseignement supérieur
développement professionnel
conception universelle de l’apprentissage
étude de cas
 
Description Universal design for learning is used to design face-to-face and online courses, from elementary to graduate studies (Bergeron, Rousseau and Leclerc, 2011; Tremblay and Loiselle, 2016). However, the continuing education of the teaching staff of Quebec college education (teachers and pedagogical advisers) has received little attention from this perspective. This case study presents the approach and practical considerations adopted when designing a private online course on hybrid training for college teaching staff. The operationalization of the guiding principles of the universal design for learning is presented in connection with the anticipated professional clientele for this SPOC while taking into account the project’s constraints.
La conception universelle de l’apprentissage (CUA) est largement utilisée pour concevoir des cours en présence et en ligne, et ce, du primaire aux études supérieures. Toutefois, la formation continue donnée au personnel pédagogique a peu été examinée sous cet angle. Cette étude de cas présente la démarche et les considérations pratiques retenues lors de la conception d’un cours privé donné en ligne (SPOC) portant sur la formation hybride s’adressant au personnel pédagogique du collégial. L’opérationnalisation des principes directeurs de la CUA est présentée en lien avec la clientèle professionnelle ciblée tout en tenant compte des contraintes inhérentes au projet. 
 
Publisher The Canadian Network for Innovation in Education
 
Date 2020-03-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27862
10.21432/cjlt27862
 
Source Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie; Vol. 45 No. 3 (2019): Fall 2019
1499-6685
1499-6677
 
Language fra
 
Relation https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27862/20475
 
Rights Copyright (c) 2020 Nathalie Marceau
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
 

Contact Us

The PKP Index is an initiative of the Public Knowledge Project.

For PKP Publishing Services please use the PKP|PS contact form.

For support with PKP software we encourage users to consult our wiki for documentation and search our support forums.

For any other correspondence feel free to contact us using the PKP contact form.

Find Us

Twitter

Copyright © 2015-2018 Simon Fraser University Library