Lessons from the Edge of the Stage: The Tintamarre Project

Nouvelle Revue Synergies Canada

View Publication Info
 
 
Field Value
 
Title Lessons from the Edge of the Stage: The Tintamarre Project
 
Creator Fancy, Alex
 
Subject Theatre
improvisation
language-learning
French
Français
FLE
 
Description La conférence plénière (en anglais) du professeur Alex Fancy prononcée le 2 avril 2013 à l'université de Guelph dans le cadre du deuxième colloque international en didactique des langues secondes. Foundateur et directeur de la compagnie de théâtre Tintamarre, Alex Fancy propose 15 leçons apprises par le biais d’une méthode singulière: la création annuelle d’une pièce de théâtre bilingue avec un groupe d’étudiant(e)s de l’université Mount Allison au Nouveau Brunswick, Canada. Professor Alex Fancy's keynote address at the Second International Conference on Second-language Pedagogy at the University of Guelph. Founder and director of the Tintamarre theatre company, Alex Fancy shares 15 lessons learned by way of a unique method: the creation of an annual play with a group of students from Mount Allison University in New Brunswick, Canada. 
 
Publisher University of Guelph
 
Date 2015-05-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/nrsc/article/view/3502
10.21083/nrsc.v0i8.3502
 
Source Nouvelle Revue Synergies Canada; No 8 (2015): Improvisation et apprentissage du français
Nouvelle Revue Synergies Canada; No 8 (2015): Improvisation et apprentissage du français
2292-2261
 
Language fra
 
Relation https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/nrsc/article/view/3502/3524
 

Contact Us

The PKP Index is an initiative of the Public Knowledge Project.

For PKP Publishing Services please use the PKP|PS contact form.

For support with PKP software we encourage users to consult our wiki for documentation and search our support forums.

For any other correspondence feel free to contact us using the PKP contact form.

Find Us

Twitter

Copyright © 2015-2018 Simon Fraser University Library