Outwit, Outlast, Outplay: Survival Techniques (for Teachers and Students) in the Large Language Classroom

Nouvelle Revue Synergies Canada

View Publication Info
 
 
Field Value
 
Title Outwit, Outlast, Outplay: Survival Techniques (for Teachers and Students) in the Large Language Classroom
 
Creator Lobalsamo, Teresa
Victoriano-Martínez, Ramón A.
 
Subject
 
Description What once began as experimental has now become a trend whereby large classes (50 students or more) are the norm. Language classes, where a small student body is ever more preferred, is also part of the same growing movement. Literature tells us, however, that students feel the larger the size of the class, the more negatively it will affect their ability to learn; yet, universities are reluctant to provide the small classes that are essential for an effective and organic learning environment. The following paper provides readers with 1. a brief summary of the research conducted on the effectiveness or otherwise of large classes; 2. practices that the authors have found to be most effective for the successful delivery of a large language class - practices which can also be implemented in lectures with fewer students.
 
Publisher Nouvelle Revue Synergies Canada
Nouvelle Revue Synergies Canada
 
Contributor
 
Date 2016-05-05
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
research-article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/nrsc/article/view/3677
10.21083/nrsc.v0i9.3677
 
Source Nouvelle Revue Synergies Canada; No 9 (2016): La didactique des langues secondes: de la théorie à la pratique/Second Language Pedagogies: From Theory to Practice
Nouvelle Revue Synergies Canada; No 9 (2016): La didactique des langues secondes: de la théorie à la pratique/Second Language Pedagogies: From Theory to Practice
2292-2261
 
Language eng
 
Relation https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/nrsc/article/view/3677/3732
 
Coverage


 
Rights Les auteurs qui publient dans cette revue acceptent les termes suivants : Les auteurs conservent le droit d'auteur et accordent à la revue le droit de première publication, l'ouvrage étant alors disponible simultanément, sous la licence Licence d’attribution Creative Commons permettant à d'autres de partager l'ouvrage tout en en reconnaissant la paternité et la publication initiale dans cette revue.Les auteurs peuvent conclure des ententes contractuelles additionnelles et séparées pour la diffusion non exclusive de la version imprimée de l'ouvrage par la revue (par ex., le dépôt institutionnel ou la publication dans un livre), accompagné d'une mention reconnaissant sa publication initiale dans cette revue.Les auteurs ont le droit et sont encouragés à publier leur ouvrage en ligne (par ex., dans un dépôt institutionnel ou sur le site Web d'une institution) avant et pendant le processus de soumission, car cela peut mener à des échanges fructueux ainsi qu'à un nombre plus important, plus rapidement, de références à l’ouvrage publié (Voir The Effect of Open Access).
 

Contact Us

The PKP Index is an initiative of the Public Knowledge Project.

For PKP Publishing Services please use the PKP|PS contact form.

For support with PKP software we encourage users to consult our wiki for documentation and search our support forums.

For any other correspondence feel free to contact us using the PKP contact form.

Find Us

Twitter

Copyright © 2015-2018 Simon Fraser University Library