“Rational, Emotional, Affective Learning” and the Use of Innovative Methods in Foreign Language Teaching

Nouvelle Revue Synergies Canada

View Publication Info
 
 
Field Value
 
Title “Rational, Emotional, Affective Learning” and the Use of Innovative Methods in Foreign Language Teaching
 
Creator Frascà, Paolo
 
Subject
 
Description Foreign language didactics is a field which, notwithstanding the many centuries of application and development, is still very methodologically problematic. Statistics clearly show that, in certain countries, the educational system provides foreign language instruction that is not apt and does not deliver effective linguistic competence; a few methods, however, have been developed to contravene this problem. In the specific case of Italy, a country which is renowned for its general monolingualism, Associazione Culturale Linguistica Educational (ACLE) has developed an innovative language teaching method (Rational, Emotional, Affective Learning) to attempt to fill the lacunae of the Italian school system, especially in regards to the teaching of English as a foreign language. This paper seeks to briefly outline the REAL method and its applications, describe its affinity to didactic and cognitive theories, and speculate on its potential effectiveness.
 
Publisher Nouvelle Revue Synergies Canada
Nouvelle Revue Synergies Canada
 
Contributor
 
Date 2016-05-05
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
research-article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/nrsc/article/view/3676
10.21083/nrsc.v0i9.3676
 
Source Nouvelle Revue Synergies Canada; No 9 (2016): La didactique des langues secondes: de la théorie à la pratique/Second Language Pedagogies: From Theory to Practice
Nouvelle Revue Synergies Canada; No 9 (2016): La didactique des langues secondes: de la théorie à la pratique/Second Language Pedagogies: From Theory to Practice
2292-2261
 
Language eng
 
Relation https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/nrsc/article/view/3676/3731
 
Coverage


 
Rights Les auteurs qui publient dans cette revue acceptent les termes suivants : Les auteurs conservent le droit d'auteur et accordent à la revue le droit de première publication, l'ouvrage étant alors disponible simultanément, sous la licence Licence d’attribution Creative Commons permettant à d'autres de partager l'ouvrage tout en en reconnaissant la paternité et la publication initiale dans cette revue.Les auteurs peuvent conclure des ententes contractuelles additionnelles et séparées pour la diffusion non exclusive de la version imprimée de l'ouvrage par la revue (par ex., le dépôt institutionnel ou la publication dans un livre), accompagné d'une mention reconnaissant sa publication initiale dans cette revue.Les auteurs ont le droit et sont encouragés à publier leur ouvrage en ligne (par ex., dans un dépôt institutionnel ou sur le site Web d'une institution) avant et pendant le processus de soumission, car cela peut mener à des échanges fructueux ainsi qu'à un nombre plus important, plus rapidement, de références à l’ouvrage publié (Voir The Effect of Open Access).
 

Contact Us

The PKP Index is an initiative of the Public Knowledge Project.

For PKP Publishing Services please use the PKP|PS contact form.

For support with PKP software we encourage users to consult our wiki for documentation and search our support forums.

For any other correspondence feel free to contact us using the PKP contact form.

Find Us

Twitter

Copyright © 2015-2018 Simon Fraser University Library