The Power of Peer Evaluation: Rethinking Pedagogy in L2 Conversation Courses

Nouvelle Revue Synergies Canada

View Publication Info
 
 
Field Value
 
Title The Power of Peer Evaluation: Rethinking Pedagogy in L2 Conversation Courses
 
Creator Massery, Laurie; Randolph-Macon College
 
Subject peer evaluation; second language pedagogy; L2 acquisition; Conversation and second language acquisition; peer assessments
 
Description Research examining the effectiveness of using peer evaluation as a pedagogical tool in higher education is quickly emerging. Perceptions of such assessments, however, continue to vary among students and educators alike. This paper serves as a review of recent studies that center on peer evaluation, and highlights the positive and negative aspects of such assessments. Following a discussion of current investigations, researchers’ collective findings are aligned with the parameters outlined in the CRGG-C framework, an infrastructure that is designed to capitalize on the benefits of peer evaluation (see Massery 2013), while also addressing some of the negative characteristics identified in the literature.
 
Publisher Nouvelle Revue Synergies Canada
Nouvelle Revue Synergies Canada
 
Contributor
 
Date 2016-04-27
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
research-article

 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/nrsc/article/view/3672
10.21083/nrsc.v0i9.3672
 
Source Nouvelle Revue Synergies Canada; No 9 (2016): La didactique des langues secondes: de la théorie à la pratique/Second Language Pedagogies: From Theory to Practice
Nouvelle Revue Synergies Canada; No 9 (2016): La didactique des langues secondes: de la théorie à la pratique/Second Language Pedagogies: From Theory to Practice
2292-2261
 
Language eng
 
Relation https://journal.lib.uoguelph.ca/index.php/nrsc/article/view/3672/3733
 
Coverage


 
Rights Les auteurs qui publient dans cette revue acceptent les termes suivants : Les auteurs conservent le droit d'auteur et accordent à la revue le droit de première publication, l'ouvrage étant alors disponible simultanément, sous la licence Licence d’attribution Creative Commons permettant à d'autres de partager l'ouvrage tout en en reconnaissant la paternité et la publication initiale dans cette revue.Les auteurs peuvent conclure des ententes contractuelles additionnelles et séparées pour la diffusion non exclusive de la version imprimée de l'ouvrage par la revue (par ex., le dépôt institutionnel ou la publication dans un livre), accompagné d'une mention reconnaissant sa publication initiale dans cette revue.Les auteurs ont le droit et sont encouragés à publier leur ouvrage en ligne (par ex., dans un dépôt institutionnel ou sur le site Web d'une institution) avant et pendant le processus de soumission, car cela peut mener à des échanges fructueux ainsi qu'à un nombre plus important, plus rapidement, de références à l’ouvrage publié (Voir The Effect of Open Access).
 

Contact Us

The PKP Index is an initiative of the Public Knowledge Project.

For PKP Publishing Services please use the PKP|PS contact form.

For support with PKP software we encourage users to consult our wiki for documentation and search our support forums.

For any other correspondence feel free to contact us using the PKP contact form.

Find Us

Twitter

Copyright © 2015-2018 Simon Fraser University Library