Le codesign d’une plateforme numérique fondé sur des principes au service de l’agentivité des enseignantes et des enseignants en contexte de développement professionnel | Co-Design of a Digital Platform Based on Principles Supporting Teachers’ Agency in the Context of Professional Development

Canadian Journal of Learning and Technology

View Publication Info
 
 
Field Value
 
Title Le codesign d’une plateforme numérique fondé sur des principes au service de l’agentivité des enseignantes et des enseignants en contexte de développement professionnel | Co-Design of a Digital Platform Based on Principles Supporting Teachers’ Agency in the Context of Professional Development
 
Creator Deschênes, Michelle
Laferrière, Thérèse
 
Subject Agentivité
Codesign
Expérience utilisateur
Développement professionnel
Collégial
User Experience
Professional Development
College
 
Description Les enseignantes et les enseignants du collégial partagent avec les établissements d’enseignement la responsabilité de leur développement professionnel. Cet article a trait au codesign d’une plateforme numérique au service de l’agentivité des enseignants en situation de développement professionnel. Le processus de codesign a inclus le repérage des freins au développement professionnel ainsi que l’identification des buts de niveau motivationnel. Les résultats mettent l’accent sur les buts fonctionnels et opérationnels qui permettent de soutenir les buts de niveau motivationnel.College teachers share with educational institutions the responsibility for their professional development. This article deals with the co-design of a digital platform supporting teachers’ agency in the context of their professional development. The co-design process included the identification of barriers to professional development, as well as the identification of goals at the motivational level. Results emphasize the functional and operational goals supporting motivational goals.
 
Publisher The Canadian Network for Innovation in Education
 
Date 2019-04-18
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27798
10.21432/cjlt27798
 
Source Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie; Vol 45 No 1 (2019)
1499-6685
1499-6677
 
Language eng
 
Relation https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/27798/20435
 
Rights Copyright (c) 2019 Michelle Deschênes, Thérèse Laferrière
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
 

Contact Us

The PKP Index is an initiative of the Public Knowledge Project.

For PKP Publishing Services please use the PKP|PS contact form.

For support with PKP software we encourage users to consult our wiki for documentation and search our support forums.

For any other correspondence feel free to contact us using the PKP contact form.

Find Us

Twitter

Copyright © 2015-2018 Simon Fraser University Library