Let Me Draw You A Map: Knowledge Management From “Two Completely Different Streams of Thought”

Canadian Journal of Academic Librarianship / Revue canadienne de bibliothéconomie universitaire

View Publication Info
 
 
Field Value
 
Title Let Me Draw You A Map: Knowledge Management From “Two Completely Different Streams of Thought”
 
Creator Greenshields, Mary
Heavy Head, Adrienne Danielle
 
Description This paper represents the results of a conversation between Adrienne Heavy Head, the creator and manager of the Blackfoot Digital Library (BDL), at the University of Lethbridge in Alberta, Canada, and Mary Greenshields, a new librarian in Alberta.  The aim of the conversation was for Mary, a settler living in traditional Blackfoot Territory, to learn about the creation and maintenance of the BDL, and to gain insight into the organization, access, and classification of information within the library as a real life example of some of the protocols suggested by the Canadian Federation of Library Associations (CFLA). Adrienne and Mary hope that this conversation will help librarians to better understand knowledge management from a Blackfoot perspective and might inspire librarians to start such conversation with the Indigenous peoples upon whose land their libraries rest.
Cet article représente les résultats d’une conversation entre Adrienne Heavy Head, créatrice et gestionnaire de la Blackfoot Digital Library (BDL), à l’Université de Lethbridge en Alberta au Canada, et Mary Greenshields, une nouvelle bibliothécaire en Alberta. Le but de la conversation était de permettre à Mary, une pionnière vivant dans le territoire traditionnel des Pieds-Noirs, de se renseigner sur la création et le maintien de la BDL et de mieux comprendre l’organisation, l’accès et la classification de l’information à la bibliothèque comme exemple concret de certains des protocoles proposés par la Fédération canadienne des associations de bibliothèques. Adrienne et Mary espèrent que cette conversation aidera les bibliothécaires à mieux comprendre la gestion des connaissances du point de vue des Pieds-Noirs et pourrait inspirer les bibliothécaires à entamer et à poursuivre de telles discussions avec les peuples autochtones sur les territoires où se trouvent leurs bibliothèques.
 
Publisher Canadian Association of Professional Academic Librarians
 
Date 2019-02-13
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier https://cjal.ca/index.php/capal/article/view/31467
10.33137/cjal-rcbu.v4.31467
 
Source Canadian Journal of Academic Librarianship; Vol 4 (2019): including Special Focus on Diversity; 1-30
Revue canadienne de bibliothéconomie universitaire; Vol. 4 (2019): incluant un dossier thématique sur la diversité; 1-30
2369-937X
 
Language eng
 
Relation https://cjal.ca/index.php/capal/article/view/31467/24729
 
Rights Copyright (c) 2019 Mary Greenshields, Adrienne Danielle Heavy Head, CC BY-NC 4.0
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
 

Contact Us

The PKP Index is an initiative of the Public Knowledge Project.

For PKP Publishing Services please use the PKP|PS contact form.

For support with PKP software we encourage users to consult our wiki for documentation and search our support forums.

For any other correspondence feel free to contact us using the PKP contact form.

Find Us

Twitter

Copyright © 2015-2018 Simon Fraser University Library